יום ראשון, 4 במאי 2014

דיווח: הביון הפקיסטני תכנן פיגוע נגד קונסוליה ישראלית בהודו

גורמים בהודו טענו כי אזרח סרי לנקה שנעצר בעיר צ'נאי בשבוע שעבר טען כי נשלח על ידי נציג של המודיעין הפקיסטני לאסוף מודיעין על קונסוליות של ישראל ושל ארצות הברית. ברשותו נמצאו צילומים של שתי הנציגויות ונמצאו הוכחות כי המידע נשלח לשגרירות הפקיסטנית בסרי לנקה

האם המודיעין הפקיסטני הפעיל רשת טרור שתכננה לבצע בקרוב פיגוע נגד קונסוליה ישראלית בהודו? כך טענו היום (א') גורמים רשמיים בהודו בעקבות מעצרו של אזרח סרי לנקה שלפי החשד צילם נציגויות ישראליות ואמריקאיות במדינה על פי הוראתו של איש ביון פקיסטני.

לפי הדיווחים בתקשורת ההודית, סאקר חוסיין נעצר בעיר צ'נאי שבמדינת טאמיל נאדו, בדרום מזרח הודו, ב-29 באפריל אחרי ששמו עלה במסגרת חקירה שנערכה באחת ממדינות דרום מזרח אסיה בחשד לתכנון פיגועי טרור.

גורמים רשמיים טענו היום כי בחקירתו, טען חוסיין כי הוא נשלח על ידי השגרירות הפקיסטנית בקולומבו, בירת סרי לנקה, כדי לאסוף מידע על הקונסוליות של ישראל בבנגלור ושל ארצות הברית בצ'נאי. ברשותו אף נמצאו צילומים של שתי הנציגויות ושל דרכי הגישה אליהן, ונמצאו הוכחות לכך שחוסיין שלח אותן למפעיליו הפקיסטנים.

עוד טען חוסיין כי סוכנות הביון הפקיסטנית מתכננת לשלוח שני גברים מהאיים המלדיביים לצ'נאי, וכי הוא היה אמור לארגן להם את מסמכי הנסיעה ואת מקומות המסתור לקראת ביצוע הפיגועים נגד הנציגויות.

לטענת חוסיין, מי שהפעיל אותו היה אמיר זובייר סידיק, קונסול בשגרירות הפקיסטנית בקולומבו, וכי הוא גייס אותו בשל מעורבותו בסחר בבני אדם ובזיוף מסמכים. גורמים הודיים מסרו כי שמו של סידיק כבר עלה בחקירות קודמות לגבי גיוס אנשים לפעילות של איסוף מידע על יעדים בהודו.

בשגרירות הפקיסטנית בקולומבו דחו בתוקף את הטענות. "ממשלת פקיסטן ומוסדותיה הם ישויות אחריות ביותר ולא מעורבות בטקטיקות מהסוג הזה ", אמר קצין העיתונות של הנציגות, מוחמד דאוד אטישם. "נראה לנו שמדובר במערכה תקשורתית נבזית שנועדה לקעקע את הדימוי של פקיסטן. זה סיפור בעל אופי ספקולטיבי ואין בו שמץ של אמת".

זו לא הפעם הראשונה שבה שמה של סוכנות הביון הפקיסטנית, אחד הגופים החזקים ביותר במדינה, נקשר לפעילות טרור. בעבר הואשמה הסוכנות כי היא זו שסייעה להקמת הטאליבן באפגניסטן ואף הואשמה בהפעלת קבוצות טרור לביצוע פיגועים בתוך הודו, ובראשן לאשקר א-טויבה שביצעה את המתקפה במומבאי בנובמבר 2008.

ד"ר רוהאן גונארטנה מהמרכז הבינלאומי לחקר אלימות פוליטית וטרור באוניברסיטת נניאנג בסינגפור ומומחה בעל שם עולמי לאל-קאעידה, אמר כי מעצרו של חוסיין הוא התפתחות משמעותית ביותר. בראיון לכלי תקשורת בסרי לנקה, אמר גונארטנה כי עדיין קיימים תאים פעילים כמו תא הטרור שאליו השתייך חוסיין, וכי הם מהווים איום חמור על מטרות בהודו, סרי לנקה ובאיים המלדיביים.

גונארטנה הוסיף כי עם נסיגת כוחות נאט"ו מאפגניסטן השנה, עולה הסכנה של פעילות טרור אסלאמית באזור וכי על הממשלות לפעול יחד במטרה לסכל את הפיגועים ולצמצם את תהליך ההקצנה בקרב צעירים, במיוחד בסרי לנקה שעדיין לא התנסתה בטרור אסלאמי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה