יום שני, 3 במרץ 2014

המטרה הבאה של חיל האוויר? הבסיס האווירי של חיזבאללה

כלי תקשורת בלבנון פרסמו דוח מודיעיני מערבי שטוען כי חיזבאללה מפעיל שדה תעופה למטוסים ללא טייס בבקעת הלבנון ומוציא משם טיסות לאיסוף מודיעין בשמי סוריה. עוד נטען כי במקום מוסתרים טילים איראניים מתקדמים. האם חיל האוויר כבר נערך לפעולה?

דוח מודיעיני מערבי, שצוטט ביממה האחרונה בכלי תקשורת בלבנון, זיהה כי החיזבאללה מפעיל שדה תעופה בבקעת הלבנון, שממנו ממריאים מטוסים ללא טייס לאיסוף מודיעין בסוריה.

לפי הפרסומים, שזכו לאישור של גורם ביטחוני לבנוני, שדה התעופה של ארגון הטרור השיעי פועל בשטח שנרכש לאחרונה מאחד מראשי הערים בבקעה, וכי הוא ממוקם בין איעאת לבין וורדין, לא הרחק מבעל בק.

המטוס ללא טייס של חיזבאללה


מהדוח המערבי עולה כי אנשי חיזבאללה מפעילים שני סוגים של מל"טים – מרסאד-1 ומרסאד-2 – אשר מבצעים טיסות לאיסוף מודיעין מעל עמדות המורדים במלחמת האזרחים בסוריה. מדובר בדגמי המטוסים שחדרו כמה פעמים לשטח האווירי של ישראל בשנים האחרונות, ואשר חסן נסראללה טען כי הם יכולים גם לשאת חומרי נפץ.

עוד נאמר בדיווח כי חיזבאללה הקים באזור, תחת פיקוח של מומחים איראנים, מערכת של מחסנים ומנהרות סודיות וכי הארגון מסתיר שם רקטות מדגם בורקאן (וולקנו), שבהן נעשה שימוש בקרב בקוסייר בקיץ שעבר ובקרב הנוכחי ביברוד.

מפת האזור שבו נמצא שדה התעופה של חיזבאללה

עוד נטען כי חיזבאללה מסתיר במקום גם טילים איראניים בשם סאג'יל. אם אכן הדיווח נכון, מדובר בהתפתחות מטרידה מאחר שטילי הסאג'יל האיראניים הם טילים בליסטיים בעלי טווח של כאלפיים קילומטר אשר מסוגלים להגיע מאיראן לישראל. קשה להאמין שישראל הייתה מאפשרת לנשק כה אסטרטגי להתקרב כל כך ולהגיע לידי חיזבאללה.

פרט מעניין נוסף שעולה מהדיווחים בלבנון הוא שאחד מהאישים הבכירים של חיזבאללה בסוריה נעצר בחשד ששיתף פעולה עם המוסד הישראלי והעביר את המידע שאפשר את התקיפה האווירית האחרונה נגד משלוח הנשק. לפי הידיעות, שעדיין לא זכו לאישור רשמי של חיזבאללה, החשוד הועבר לחקירה של קציני מודיעין איראניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה