יום שלישי, 19 ביולי 2016

איום בברזיל: "דם הכופרים יישפך" באולימפיאדה

ארגון בשם אנסאר אל-ח'ליפה ברזיל הודיע על נאמנותו לדאע"ש ואיים לבצע פיגועים באולימפיאדה שתיפתח בריו בעוד כשבועיים וחצי. "אם המשטרה הצרפתית לא הצליחה לעצור את ההתקפות בצרפת, אז האימונים שהם העניקו למשטרת ברזיל יהיו חסרי תועלת"

אחרי נגיף הזיקה, חוסר היציבות הפוליטית והפשיעה, מגיע איום חדש ומסוכן על המשחקים האולימפיים בריו: כשבועיים לפני שחגיגת הספורט הגדולה בעולם תיפתח בברזיל, הודיע ארגון אסלאמי מקומי על נאמנותו לדאע"ש ועל כוונתו לפגוע בספורטאים ובתיירים.

אתר SITE למעקב אחרי אתרי ג'יהאד דיווח שערוץ חדש באפליקציית המסרונים טלגרם בשם "אנסאר אל-ח'ליפה ברזיל" פרסם הודעה שבה הביע שבועת אמונים למנהיג דאע"ש, אבו באקר אל-בגדדי ואיים בפיגועים במהלך האולימפיאדה שתחל ב-5 באוגוסט. "אם המשטרה הצרפתית לא הצליחה לעצור את ההתקפות בצרפת, אז האימונים שהם העניקו למשטרת ברזיל יהיו חסרי תועלת", התריסו פעילי הארגון.

מנהלת SITE, ריטה כץ, ציינה כי זו הפעם הראשונה שבה ארגון אסלאמי דרום אמריקאי מודיע על נאמנותו לדאע"ש וכי מדובר בחלק מפעילות חדשה בערוצים של דאע"ש בטלגרם בשפה הספרדית ובשפה הפורטוגלית. עם זאת, עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הארגון ואם אכן יש להם בסיס להתקפות טרור.

חיילים ברזילאים בהכנות לאולימפיאדה. צילום: גטי אימג'ס

בחודש שעבר דיווחו כלי תקשורת בברזיל ובפורטוגל כי פעיל דאע"ש בשם עבדול ג'באר אל-ברזילי מנסה לגייס פעילי ג'יהאד במדינה. בפורומים המזוהים עם הקיצונים האסלאמים אף הופיע צילום של רובה קלשניקוב עם הכיתוב "אנחנו מצפים לקהל גדול, בקרוב הדם של הכופרים יישפך ונראה את הכוח האמיתי של האל".

ברזיל הודיעה בסוף השבוע כי היא תתגבר את היערכותה לאפשרות של פיגוע טרור בעקבות פיגוע הדריסה בניס ביום חמישי שעבר, וזאת אחרי שכבר נמסר כי יוצבו 85 אלף שוטרים וכי כל מטוס בלתי מורשה מעל העיר יופל. לפי שר ההגנה, ראול יונגמן, בנמל התעופה של ריו דה ז'נרו יש מאגר מידע של חצי מיליון בני אדם החשודים בקשרים לטרור. "כל מי שירצה לצפות במשחקים האולימפיים יצטרך לעבור דרך מחסום שבו יציג את עצמו והפרטים שלו ייבדקו", אמר. "האדם הזה יעבור לאחר מכן דרך מחסום שני שבו כל מה שהוא מביא ייבדק". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה