יום שני, 23 בספטמבר 2013

פיגוע הטרור הכושל והברחת הסיגריות הגדולה

ניסיון כושל של מחבלים מאל-קאעידה לפוצץ אוניית מטען בתעלת סואץ בחודש שעבר חשף ניסיון הברחה של סיגריות בשווי של יותר מארבעה מיליון יורו. מאחורי רשת ההברחה עומד מולטי-מיליונר אירי בעל קשרים לפעילים בכירים לשעבר בארגון הטרור IRA

זה היה אמור להיות אחד הפיגועים האיכותיים של פעילי אל-קאעידה, שהיה אמור לגרום לפגיעה אנושה בתעבורה הימית העולמית ובכלכלה המצרית, אולם כישלונם של המחבלים לפוצץ אוניות מטען בתעלת סואץ בחודש שעבר הביא דווקא לגילוי של הברחת ענק של סיגריות לאירלנד.

ב-31 באוגוסט ירו מחבלים של ארגון טרור איסלאמי בשם חטיבת אל-פירקן רקטות אר-פי-ג'י לעבר שתי אוניית מטען בעת שחצו את תעלת סואץ, אחד המעברים החשובים והאסטרטגיים ביותר עבור השיט הבינלאומי. למרבה המזל, הנזקים לכלי השיט היו מזעריים.

אבל הרקטה שפגעה באונייה קוסקו אסיה, אשר הייתה בדרכה מסינגפור לאירלנד, רק סיפקה את הפתיח לתחילתה של פרשת פשע מסקרנת. לפי האינדיפנדנט האירי, אנשי הצוות בחנו את הנזקים במכולה שנפגעה ואז גילו כי היא מלאה סיגריות באריזות נקיות מכיתוב ומיהרו ליצור קשר עם חוקרי האינטרפול.

כאשר האונייה עצרה בנמל רוטרדם שבהולנד, הוצמד למכולה מתקן מעקב, והחוקרים זיהו כי היא הועברה מנמל דבלין לכפר קסטבלינגהם שבמחוז לות'. משטרת אירלנד פשטה על המקום ועצרה ארבעה חשודים, אולם הם שוחררו ללא הגשת כתב אישום.

מהחקירה עולה כי היעד המוצהר של המכולה היה חברת רהיטים מזויפת בדנדלק, אשר נמצאת בבעלותו של איש עסקים בן 40, המקורב לפעילים של המחתרת האירית (IRA) באזור דרום ארמה שבצפון אירלנד, אחד ממעוזיו של ארגון הטרור שנאבק בבריטים במשך שנים ארוכות.

לפי הדיווח, איש העסקים המולטי-מיליונר - שכבר נעצר בעבר, אולם שוחרר ללא אישומים – הקים עשרות חברות קש ופתח חשבונות קש. הוא נחשב לאחד ממבריחי הטבק הגדולים ביותר באירופה והוא עשה את הונו באספקת סיגריות לשווקים בבריטניה ובאירלנד.

החשד הוא כי איש העסקים ושותפו, פעיל לשעבר במחתרת האירית, שלחו שליחים למזרח הרחוק כדי לשלם עבור מכולות של סיגריות, אשר הועברו באוניות מווייטנאם לסינגפור ומשם לרוטרדם, לפני שהועמסו על ספינות קטנות יותר והגיעו לדבלין.

חוקרי המכס באירלנד ציינו כי המשלוח הנוכחי, שהגיע לשווי כולל של 4.3 מיליון יורו, כלל סיגריות שנקנו ב-20 סנט בווייטנאם והיו אמורות להימכר בשווי של 4.50 יורו לחפיסה בודדת או 40 יורו למארז של עשר חפיסות. ההפסד לקופת המדינה היה אמור להגיע ל-3.7 מיליון דולר.

באינדיפנדנט ציינו כי החשיפה מוכיחה כי גם יותר משבע שנים אחרי שהמחתרת האירית הודיעה רשמית על התפרקותה, ממשיכים פעילים בכירים לשעבר בפעילות פלילית נרחבת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה