יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

בריטניה נערכת לתקיפה במרחב הסייבר

משרד ההגנה הבריטי הכריז על גיוס מאות מומחי מחשבים כדי להגן על מערכות המחשבים החיוניות במדינה מפני התקפות סייבר, וגם כדי לבצע תקיפות קיברנטיות במידת הצורך. לפי הביון הבריטי, מדי חודש מתרחשות כ-70 פעולות של ריגול במרחב הקיברנטי נגד רשתות ממשלתיות או כלכליות בבריטניה 

המלחמה הגדולה הבאה, אולי בעקבות תקיפת מתקני הגרעין באיראן, צפויה לכלול מלבד הפעלת כלי נשק קונבנציונליים גם שימוש נרחב בלוחמת סייבר בניסיון לשבש את המערכות האלקטרוניות של האויב. כבר כיום, ניתן לראות כיצד האיום הקיברנטי בא לידי ביטוי עם פריצות של האקרים שפועלים מטעם ממשלות (ובראשן החשודה המרכזית סין), של ארגוני טרור ושל גורמים פליליים.

בשל האיום שצפוי להמשיך ולהתגבר בשנים הבאות, יותר ויותר מדינות משקיעות מאמצים ותקציבים בשיפור יכולות ההגנה – ואף ההתקפה – במרחב הסייבר. היום הודיע גם שר ההגנה של בריטניה, פיליפ המונד, על צעד נוסף בבניית היכולת הצבאית של המדינה להתמודד מול התקפות מקוונות ולבצע התקפות נגדיות.

בהודעת משרד ההגנה בלונדון נאמר כי מאות מומחי מחשבים יגויסו בתור אנשי מילואים ע מנת לשפר את יכולותיה של בריטניה בעולם הסייבר. "בתגובה לאיום הסייבר הגובר, אנחנו מפתחים יכולת קיברנטית צבאית רחבה, כולל יכולת התקפה, במטרה לחזק את יכולותיה הצבאיות של בריטניה", אמר המונד.

"אנשי המילואים בתחום הסייבר יהיו חלק חיוני בהבטחת הביטחון הלאומי שלנו במרחב הקיברנטי", הוסיף שר ההגנה. "זו הזדמנות מצוינת עבור מומחי אינטרנט בתעשייה להשקיע את הכישרונות שלהם לטובת האומה, להגן על מערכות המחשבים החיוניות שלנו ועל היכולות".

ראש סוכנות המודיעין האותות של בריטניה GCHQ (המקבילה ליחידה 8200), סר איאן לובאן, סיפר לאחרונה כי מדי חודש מתרחשות כ-70 פעולות של ריגול במרחב הקיברנטי נגד רשתות ממשלתיות או כלכליות בבריטניה. ההערכה היא כי רק הפשעים המקוונים עולים למשק הבריטי 27 מיליארד פאונד בכל שנה.

גם סוכנות הביון הפנימית MI5 כבר החלה להקדיש מאמצים נרחבים להתמודדות עם איום ההתקפות המקוונות. ראש יחידת הסייבר בשירות המודיעין הבהיר בשיחה נדירה עם הבי-בי-סי כי האיום העיקרי נשקף מסוכנויות ביון זרות.

"יש מדינות עוינות שמתעניינות בפעילות המיזוגים והרכישות של חברה, בכוונות ההשקעה המשותפות שלהם, בכיוון האסטרטגי בשנים הבאות והמידע הזה הוא בעל ערך עבור תעשיות בבעלות המדינה", הסביר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה