יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

רמז לבאות? הצילום שאולי מבשר על העתיד של הילארי קלינטון

צילום שפרסם הבית הלבן, ובו נראים הנשיאים ברק אובמה וביל קלינטון וברקע הילארי קלינטון, עורר תהיות אם מדובר באיתות לגבי כוונותיה של שרת החוץ לשעבר לקראת בחירות 2016. התשובות, כך נראה, יתחילו להתקבל רק אחרי פרסום ספרה האוטוביוגרפי של קלינטון בקיץ הבא

תמונה אחת, כך אומרים, שווה אלף מילים. לכן, התמונה שפרסם הלילה הבית הלבן עשויה לתת יותר מרמז לגבי השאלה אם הילארי קלינטון אכן מתכוונת להתמודד על נשיאות ארצות הברית בבחירות 2016.

צילום: הבית הלבן

 התמונה, שהועלתה לעמוד הפייסבוק של הבית הלבן, מראה את הנשיא ברק אובמה והנשיא לשעבר, ביל קלינטון, עומדים מאחורי הקלעים במהלך מפגש השנתי של הקרן ההומינטרית של קלינטון בניו יורק. ברקע, נראית הילארי קלינטון, שרת החוץ הקודמת ורעייתו של הנשיא לשעבר.

הכותרת שהוענקה לצילום המרתק הייתה "44 ו-42 מאחורי הקלעים", תוך התייחסות למיקומם של השניים ברשימת נשיאי ארצות הברית לדורותיהם. גם אם זו לא הייתה הכוונה – ושמא אולי כן - כמובן שהכותרת שיחקה לידיהם של הגולשים, שמיהרו לספק תגובות בסגנון "ו-45" ו-"האם זו 45 בפינה?".

על אף שלא מעט מתומכיה כבר החלו לקדם את מועמדותה לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016, קלינטון עצמה עדיין לא הכריזה רשמית כי היא אכן מתכוונת לרוץ. עבורה, מדובר בשיקול הגיוני כי למה להתחיל כבר עכשיו בקמפיין עבור מערכת בחירות שאמורה להתחיל רק בעוד כשנתיים וחצי עם הפריימריז במפלגה הדמוקרטית?

קלינטון בת ה-65 עזבה רק לפני כחצי שנה את התפקיד המתיש של שרת החוץ האמריקאית, ולמעשה זו הפעם הראשונה אחרי שיותר מעשרים שנה שהיא לא נמצאת באופן קבוע באור הזרקורים, אלא ברקע (בדיוק כמו בצילום).

אבל ביוני הבא אמור לצאת לאור ספרה האוטוביוגרפי החדש, שבו היא תתייחס בהרחבה לתפקידה כדיפלומטית הבכירה של ממשל אובמה. ואז – כשהיא תשב לסדרת הראיונות המסורתית לקידום הספר - כנראה נדע כבר יותר אם הילארי רודהם קלינטון תנסה להשלים את המשימה שלא צלחה בשנת 2008 ולהפוך לאישה הראשונה שמנהיגה את ארצות הברית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה