יום חמישי, 6 בפברואר 2014

הכירו את טראניס - המל"ט המתקדם החדש של בריטניה

חברת BAE ומשרד ההגנה הבריטי סיפקו צילומים ראשונים של טיסת הבכורה של מטוס ההדגמה של הטראניס, מטוס הקרב החמקן והבלתי מאויש שנחשב לכלי הטיס המתקדם ביותר שפותח אי פעם בממלכה המאוחדת. הוא נועד למגוון פעולות, החל מתקיפת יעדים בשטח האויב ועד איסוף מודיעין

שחקן חדש בזירה הצבאית האווירית: חברת BAE הבריטית, אחת מיצרניות הנשק ומערכות הלחימה הגדולות בעולם, חשפה אתמול צילומים ראשונים של אב הטיפוס של הטראניס (Taranis), מטוס הקרב החמקן הבלתי מאויש שמפותח בשיתוף משרד ההגנה ואשר נחשב לכלי הטיס המתקדם ביותר שנבנה אי פעם בבריטניה.

בהודעת החברה נאמר כי האב טיפוס של הטראניס ערך ב-10 באוגוסט 2013 את טיסת הבכורה שלו תחת פיקוחו של טייס הניסויים של BAE. בטיסה, אשר נמשכה 15 דקות, בוצעו בהצלחה ההמראה, סיבובים באוויר, נסיקה ונחיתה. טיסות נוספות נערכו בשנה שעברה, במהלכן הגיע המטוס למהירויות ולגבהים שונים.


הטראניס, אשר נקרא על שמו של אל הרעם הקלטי ואשר דבר פיתוחו פורסם לראשונה בשנת 2010, נועד לבצע פעולות מעקב ממושכות, לסמן מטרות, לאסוף מודיעין ולתקוף מטרות בשטח עוין – והכל תחת שליטה של מפעיל אנושי.

פיתוחו של מטוס ההדגמה של הטראניס עלה 185 מיליון פאונד והשתתפו בו מדענים, מומחי אווירונאוטיקה ומהנדסי מכונות מ-250 חברות שונות בבריטניה. עד כה הוא נחשב לסודי ביותר ורק מספר מועט של מדענים ומהנדסים זכו להיחשף לדגם המתקדם.

הטראניס בטיסת הבכורה. צילום: © 2014 BAE Systems. All rights reserved

"הטכנולוגיות המתקדמות שהופגנו באמצעות טראניס גם יסייעו למשרד ההגנה ולחיל האוויר המלכותי לקבל החלטות בנוגע לשילוב עתידי של מטוסים מאוישים ובלתי מאוישים וכיצד הם יפעלו יחד באופן בטוח ויעיל עבור כוחות הביטחון הבריטיים", נמסר מהחברה.

"טראניס מספק תובנות חיוניות שיסייעו לעצב את היכולות העתידיות של הכוחות המזוינים שלנו בעשורים הקרובים", אמר פיליפ דאן, השר לענייני ציוד ביטחוני, תמיכה וטכנולוגיה. "הטכנולוגיה המתקדמת שלו היא עדות ליכולות ההנדסה המובילות של בריטניה שישמרו על בריטניה בחוד החנית של הביטחון".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה