יום שלישי, 11 בפברואר 2014

שחקן חדש בזירת הטרור: התמיכה הירושלמית למדינת האיסלאם

חמושים פלסטינים הכריזו על הקמת ארגון חדש ונשבעו אמונים למדינת האיסלאם בעיראק ובסוריה ולמנהיגה, אבו בכר אל-בגדדי, שלאחרונה אפילו הנהגת אל-קאעידה התנערה ממנו בשל מעשיו האכזריים במלחמת האזרחים בסוריה

ארגון טרור חדש הצטרף היום לחגיגת הג'יהאד באזורנו: א-נוסרה אל-מקדיסיה (התמיכה הירושלמית) למדינת האיסלאם.

בהודעה שפורסמה ביוטיוב ובטוויטר, הכריזו חמושים פלסטינים לבושי שחורים ונושאים רובים ומטולי רימונים על הקמתו של הארגון החדש ונשבעו אמונים לארגון הטרור מדינת האיסלאם בעיראק ובסוריה (דאעש) ולמנהיגו, אבו בכר אל-בגדדי.




דאעש נלחם כיום בכוחות הביטחון העיראקיים במחוז אנבאר, אחרי שהשתלט לפני שבועות אחדים על העיר פלוג'ה. אולם עיקר פעילותו מתרכזת כיום בסוריה, שם הוא אוכף את חוקי השריעה באזורים שעליהם השתלט ומנהל לחימה לא רק נגד כוחותיו של בשאר אסד, אלא גם נגד מיליציות אחרות של המורדים.

אכזריותו של ארגון הטרור ושל מנהיגו אל-בגדדי הביאו לכך שבשבוע שעבר אפילו מנהיג אל-קאעידה, איימן א-זוואהירי, התנער מדאעש והבהיר כי ארגון ג'בהת א-נוסרה הוא נציגו היחיד בסוריה.


חברי ארגון הטרור החדש

עדיין לא ברור אם פעילי הארגון הפלסטיני החדש התפצלו מחמאס או מאחד מהארגונים הג'יהאדיסטיים והסלאפיסטיים האחרים שפועלים כיום ברצועת עזה ובחצי האי סיני, אבל ככל הנראה בקרוב מאד הם ינסו להפגין את נוכחותם בשטח, והמטרה צפויה להיות שוב ישראל. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה