יום שני, 12 באוגוסט 2013

סטיב ג'ובס של קוריאה הצפונית

קים ג'ונג און זכה להצצה ראשונה על "אריראנג", מכשיר הסמארטפון החדש מתוצרת קוריאה הצפונית. "הוא נראה נחמד והוא קל", אמר. במקביל, הקשיח המנהיג הצעיר את הפיקוח על מחזיקי טלפונים ניידים - שמספרם מגיע לשני מיליון - מחשש שיסייעו לארצות הברית להפיל את המשטר

בעוד סרט חדש על חייו של מנכ"ל אפל המנוח וממציא האייפון, סטיב ג'ובס, עומד לצאת לאקרנים בהמשך החודש, נראה כי הגאון הטכנולוגי שהלך לעולמו לפני כשנתיים נתן השראה גם למדינה המסוגרת ביותר בעולם שעומדת להיכנס לעולם הסמארטפונים.

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה כי המנהיג קים ג'ונג און קיבל הצצה ראשונה למכשיר הטלפון הנייד "אריראנג" בעת שביקר במפעל ה-11 במאי. קים, כך נמסר, "למד את כל הפרטים" על הביצועים, האיכות והמארז של הסמארטפון הצפון קוריאני החדש, שהמפעל החל בייצורו לפני ימים אחדים.


התרשם מהמצלמה. קים מבקר במפעל. צילום של סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית

קים, שכמובן שיבח את עובדי המפעל על "כושר יצירתיות ושאפתנות פטריוטיות", התפעל מיכולותיו של הטלפון, ששמו מבוסס על שיר עם קוריאני. "הוא נראה נחמד והוא קל. הוא מציג פונקציות שונות ללימוד ולשיחות", ציטטה הסוכנות את דבריו של קים. "יש לו גם מצלמה עם רזולוציה גבוהה ואנשים יגלו שנוח להשתמש בזה. כמה נחמד לראות מכשירי טלפון ניידים מיוצרים בהצלחה עם טכנולוגיה מקומית".

בדיווח לא נאמר מתי בדיוק ייצא "אריראנג" לשוק המקומי, אולם אנשי המפעל סיפרו לשליט הצפון קוריאני כי גם יש דרישה מוגברת למוצר – וקים מיהר להביע את שביעות רצונו ואת ביטחונו כי המכשיר "יגרום לאנשים לאהוב מוצרים קוריאניים".

אבל למרות הרצון הצפון קוריאני להעלות על נס את ההצלחה הטכנולוגית החדשה, מתברר כי בשטח דווקא מודאג השלטון בפיונגיאנג מהעלייה החדה במספר המשתמשים בטלפונים ניידים – שלפי הנתונים האחרונים מגיעים ליותר משני מיליון בני אדם.

היומון היפני מייניצ'י שימבון חשף בסוף השבוע מסמך שנשלח ביוני האחרון לגורמים בכירים במפלגת השלטון בקוריאה הצפונית, ובו נאמר כי השימוש בטלפונים הניידים מביא "להפצת אידיאולוגיה תרבותית המבוססת על קפיטליזם".

יותר מכך, בפיונגיאנג אף הביעו דאגה מכך שהטלפונים הניידים אף יסכנו את עתידו של המשטר הצפון קוריאני וישמשו "כלי בידי ארצות הברית כדי להפיל את השלטון" – במיוחד מאחר שמכשירים מתוצרת זרה יכולים להתחבר לאינטרנט וכך להדליף מידע למערב.

לכן, כיאה למדינת "האח הגדול", מיהר קים ג'ונג און להורות למשרד התקשורת לפעול נגד הצרה החדשה, וכעת חייב כל אדם שמבקש לרכוש טלפון נייד לספק את פרטיו, מספרו האישי, כתובתו, מספר הטלפון ומספר הזיהוי של המכשיר. בנוסף, נאסר על התחברות לרשתות סלולריות זרות מעבר לגבול והמכשירים גם לא יוכלו לנגן מוזיקה ולהציג תמונות "מהפכניות". על אנשי המפלגה נאסר אפילו להביא את הטלפונים שלהם למפגשים או לדבר על מידע מסווג בטלפון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה